2011-02-11

The Pseudo-Multi-Linguist Commentator

Perché non ho blog in francese o in italiano?

Tout d'abord, mon français (l'italien encore pire) écrit est faible. J'ecoutais pas a l'ecole.J'ai manqué les leçons sur...de toute façon. Deuxiemement, mon ordinateur n'est pas correctement équipé avec des symboles de grammaire (diacritiques etc.) française.

Maudit. Enfin, les Américains se sentent perdus.

Alora, a questo punto, cambiamo linqua per va vedere o illustrare io sono un pazzo linquistic. Mi dispiace, ma che poi fare? Sono tropo vecchio (non, aspetta, lenta) per insegnare a me stesso. Comunque, chesenefreg i Italiani?

5 comments:

  1. Au diable les américains. Vivent les polyglottes. Votre français n'est pas si mauvais que cela.

    ReplyDelete
  2. Oui, bien sur a les polyglottes.

    Aux diables? Come on!

    ReplyDelete
  3. Many USAers are multilingual, the most educated ones can usually speak or at least understand French. However the great majority areb self centered and believe that outside the USA nothing can be good.
    Comme l'Église catholique, souvenez-vous: "Hors de l'Église point de salut".
    For the USAers it's: my way or the highway.

    ReplyDelete
  4. Perhaps but Paul, as a Quebecer, doesn't it curl your blood to listen to men like Pelletier and Curzi? Quebec has a hardcore, nasty "my way or the highway" streak in it too.

    ReplyDelete
  5. You are absolutely right.

    ReplyDelete

Mysterious and anonymous comments as well as those laced with cyanide and ad hominen attacks will be deleted. Thank you for your attention, chumps.